مجله خبری سرمایه گذاری اهرم
Loading...

نتایج جستجو

بازگشت
بازگشت

پس از ۱۵ سال انتظار، اینستاگرام اپلیکیشن آیپد خود را منتشر کرد

پس از ۱۵ سال انتظار، اینستاگرام اپلیکیشن آیپد خود را منتشر کرد
نوشته شده توسط رهام بخشائي
|
۱۳ شهریور، ۱۴۰۴

پس از سال‌ها انتظار، اینستاگرام بالاخره اپلیکیشن ویژه‌ای برای آیپد معرفی کرده است. کاربران حالا می‌توانند این نسخه جدید را که به‌طور خاص برای تبلت‌های اپل طراحی شده، دانلود کنند. با این حال، تجربه کاربری آن کمی متفاوت از نسخه موبایل خواهد بود.

 

تمرکز نسخه آیپد اینستاگرام روی ریلز

طبق اعلام اینستاگرام، تفاوت اصلی نسخه آیپد در این است که اپلیکیشن به‌طور مستقیم با نمایش فید Reels باز می‌شود. از ماه آوریل، گزارش‌هایی مبنی بر ساخت این نسخه منتشر شده بود و به نظر می‌رسد مشکلات سیاسی و رقابتی تیک‌تاک در آمریکا، توسعه این پروژه را تسریع کرده است. بنابراین شروع تجربه کاربری با Reels کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.
البته سایر قابلیت‌های آشنای اینستاگرام نیز در نسخه آیپد در دسترس هستند. برای مثال، استوری‌ها در بالای صفحه اصلی قرار دارند و کاربران می‌توانند از طریق بخش جدید Following به محتوای مختلفی از جمله موارد زیر دسترسی پیدا کنند:
همه: نمایش پست‌ها و ریلزهای پیشنهادی از تمام اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید.
دوستان: نمایش پست‌ها و ریلزهای پیشنهادی از اکانت‌هایی که با آنها ارتباط دوطرفه دارید؛ یعنی هم شما آنها را دنبال می‌کنید و هم آنها شما را دنبال می‌کنند.
جدیدترین‌ها: نمایش پست‌ها و ریلزها از اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید، اما به ترتیب تاریخ انتشار.

 

تجربه جدید با صفحه نمایش بزرگ آیپد

صفحه نمایش بزرگ آیپد به کاربران فضای بیشتری می‌دهد. برای مثال، نظرات در کنار ویدیوهای تمام‌صفحه Reels نمایش داده می‌شوند و بخش پیام‌ها (DMs) با طراحی مشابه نسخه دسکتاپ، شامل لیست گفتگوها و صندوق ورودی در یک صفحه خواهد بود. متا همچنین اعلام کرده که این طراحی به‌زودی برای تبلت‌های اندرویدی نیز عرضه می‌شود.

 

تغییر اولویت اینستاگرام به دلیل فشار رقابتی

آدام موسری، مدیر اینستاگرام، پیش‌تر گفته بود که تعداد کاربران خواهان اپلیکیشن آیپد آنقدر زیاد نبوده که ساخت آن در اولویت قرار گیرد. اما به نظر می‌رسد رشد استفاده کودکان از تبلت‌ها و فشار رقابتی و سیاسی علیه تیک‌تاک، باعث شده تا این تصمیم اکنون در دستور کار قرار گیرد.
علاوه‌براین، اینستاگرام در سال‌های اخیر به‌طور ویژه روی Reels تمرکز کرده است و ویژگی‌های جدیدی مانند افزایش مدت زمان ویدیوها، امکان ری‌پست و تسریع پخش آنها را به پلتفرم خود اضافه کرده است. حتی امسال تلاش شد تا برخی از تیک‌تاکرهای معروف به اینستاگرام جذب شوند.

اشتراک گذاری:
کپی شد