مجله خبری سرمایه گذاری اهرم
Loading...

نتایج جستجو

بازگشت
بازگشت

ان اف تی های لاکچری چیست ؟

ان اف تی های لاکچری چیست ؟
نوشته شده توسط رهام بخشائي
|
۲۵ مرداد، ۱۴۰۴

ان‌اف‌تی‌های لوکس چیست؟

 ان‌اف‌تی لوکس نوعی ان‌اف‌تی سطح بالا است که توسط یک برند لوکس ایجاد می‌شود؛ این ان‌اف‌تی‌ها ممکن است شامل ان‌اف‌تی‌های مد، ان‌اف‌تی‌های عضویت، کلکسیونی‌ها، ان‌اف‌تی‌های قابل بازخرید، ان‌اف‌تی‌های فیزیکال-دیجیتال (phygital) و سایر زیرشاخه‌ها باشند.
ان‌اف‌تی‌های لوکس ممکن است به دارندگان خود دسترسی به مزایا، امتیازات و مجموعه‌های اضافی از آن برند را بدهند. دارندگان ممکن است از مزایایی مانند اولین نگاه به مجموعه‌های مد آینده، رویدادهای اختصاصی یا تجربیات سفر لوکس بهره‌مند شوند.
علاوه بر این، برندهای لوکس گاهی اوقات از ان‌اف‌تی‌ها برای ردیابی اصالت و سابقه مالکیت محصولات خود استفاده می‌کنند. این امر به ویژه در دنیای مد و هنر سطح بالا، جایی که منشأ و اصالت بسیار مهم است، مرتبط است.
 

 

ان‌اف‌تی‌های فیزیکال-دیجیتال (Phygital) چیست؟

 ان‌اف‌تی فیزیکال-دیجیتال (phygital) دارای یک جزء دیجیتال و یک جزء فیزیکی است که به کاربرد آن گره خورده است. ان‌اف‌تی‌های فیزیکال-دیجیتال در صنایع مختلف، از مد گرفته تا بازی، وجود دارند و معمولاً برای مرتبط کردن یک خرید در دنیای واقعی (به عنوان مثال، یک محصول فیزیکی یا یک سرویس حضوری) با یک آیتم دیجیتال همراه یا رسید مجازی استفاده می‌شوند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای فعال کردن بازخرید یک آیتم فیزیکی مرتبط با یک خرید دیجیتال اولیه، که به آن ان‌اف‌تی قابل بازخرید نیز می‌گویند، استفاده کرد. برخی از ان‌اف‌تی‌های فیزیکال-دیجیتال قابل بازخرید هستند، اما همه آن‌ها اینطور نیستند.
ان‌اف‌تی‌های فیزیکال-دیجیتال را می‌توان مستقیماً با استفاده از یک بازار ان‌اف‌تی مانند OpenSea خریداری کرد، یا در برخی موارد، پس از خرید آیتم فیزیکی، می‌توان ان‌اف‌تی فیزیکال-دیجیتال را ضرب (mint) یا ادعا (claim) کرد. همچنین ممکن است مستقیماً حضوری یا از طریق تجارت الکترونیک سنتی اعطا شود.
برندها اغلب از ان‌اف‌تی‌های فیزیکال-دیجیتال برای ایجاد جوامع حول محصولات یا خدمات محبوب استفاده می‌کنند، به همین دلیل است که آن‌ها برای برندهای لوکسی که مجموعه‌های ان‌اف‌تی راه‌اندازی می‌کنند، مرتبط هستند. این امر به ویژه برای برندهایی که به طور سنتی روابط مستقیم با مصرف‌کننده نداشته‌اند اما طرفداران وفادار و پرشوری دارند، مانند بسیاری از برندهای لوکس، ارزشمند است.
 

 

ان‌اف‌تی‌های قابل بازخرید (Redeemable) چیست؟

 ان‌اف‌تی قابل بازخرید (که به آن "قابل بازخرید" نیز گفته می‌شود) به دارنده امکان می‌دهد یک یا چند آیتم فیزیکی یا دیجیتالی جداگانه را مطالبه کند.
دو نوع ان‌اف‌تی قابل بازخرید وجود دارد:
نوعی که می‌توان آن را با یک آیتم دیجیتال یا فیزیکی کاملاً جدید مبادله کرد (دارنده ان‌اف‌تی اصلی را نگه نمی‌دارد).
نوع دیگری که به دارندگان اجازه می‌دهد ان‌اف‌تی اصلی خود را نگه دارند و همچنان آن را برای یک یا چند آیتم دیگر بازخرید کنند. در این مثال، فراداده (metadata) ممکن است برای نشان دادن وضعیت بازخرید و مقدار باقی‌مانده، در صورت وجود، به‌روزرسانی شود.
بسیاری از ان‌اف‌تی‌های لوکس به شکل ان‌اف‌تی‌های قابل بازخرید عرضه می‌شوند. دلیل این امر این است که بسیاری از برندهای لوکس که محصولات اصلی آن‌ها کالاهای لوکس فیزیکی هستند، ان‌اف‌تی‌های قابل بازخریدی ایجاد می‌کنند که به دارنده امکان می‌دهد یکی از محصولات فیزیکی آن‌ها را مطالبه کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سه مورد استفاده از ان‌اف‌تی، به راهنمای کامل ما در اینجا مراجعه کنید.
 


ان‌اف‌تی‌های من کجا ذخیره می‌شوند؟

 
 

ان‌اف‌تی‌های لوکس مانند سایر ان‌اف‌تی‌ها در یک کیف پول رمزنگاری ذخیره می‌شوند.
کیف پول رمزنگاری یک برنامه نرم‌افزاری است که به شما در خرید، فروش و ذخیره توکن‌های ارز دیجیتال، از جمله ان‌اف‌تی‌ها، کمک می‌کند. آن را به عنوان آدرس شما در بلاکچین در نظر بگیرید — می‌توانید از آن آیتم ارسال و دریافت کنید، آیتم‌های شما را ذخیره می‌کند و شما می‌خواهید آن را قفل و ایمن نگه دارید.
 

 

مجموعه‌های برجسته ان‌اف‌تی لوکس

مجموعه آسپری بوگاتی لا وواتور نوآر (The Asprey Bugatti La Voiture Noire Collection)
مجموعه ۲۶۱ آیتمی آسپری بوگاتی لا وواتور نوآر به فروش رفته است. این همکاری بین مجموعه آسپری بوگاتی و استودیو آسپری، مجسمه‌ای مجازی و فیزیکی از یک بوگاتی را به واقعیت تبدیل کرد. دارندگان ان‌اف‌تی به یک نمایش خصوصی در استودیو دعوت شدند، جایی که می‌توانستند روند ساخت مجسمه را پیش‌نمایش کنند. علاوه بر امکان بازخرید ان‌اف‌تی برای یک مجسمه فیزیکی، به مالکان ان‌اف‌تی مزایای مجازی نیز داده شد.
پورشه پایونیرز کو-پایلوت و پورشه ۹۱۱ (PORSCHΞ PIONΞERS CO-PILOT and PORSCHΞ 911)
در حالی که بوگاتی یک تجربه فیزیکال-دیجیتال برای جامعه ان‌اف‌تی خود ایجاد کرده است، پورشه رویکرد عضویت و تجربه‌محور را در مجموعه‌های ان‌اف‌تی خود اتخاذ کرده است.
دو مجموعه پورشه شامل PORSCHΞ PIONΞERS CO-PILOT و PORSCHΞ 911 است. PORSCHΞ PIONΞERS CO-PILOT یک مجموعه ان‌اف‌تی ۲۳۶۳ آیتمی است که عمدتاً بر عضویت و مشوق‌های بالقوه آینده متمرکز است.
در توضیحات مجموعه ان‌اف‌تی آن‌ها آمده است: «این آثار هنری تفسیر هنرمندان از هر یک از سه جاده را نشان می‌دهند. داشتن یکی از آن‌ها به بخشی جدایی‌ناپذیر از سفر پورشه ۹۱۱ شما در جاده تبدیل خواهد شد.»
از سوی دیگر، PORSCHΞ 911 یک دنیای مجازی برای دوستداران پورشه ۹۱۱ ایجاد کرده است. همانطور که دارندگان ان‌اف‌تی در جاده مجازی سفر می‌کنند، می‌توانند جوایزی را جمع‌آوری کنند که در وب ۳ و فعال‌سازی‌های دنیای واقعی قابل بازخرید هستند.
 

۱۰KTF گوچی گریل (10KTF Gucci Grail)

مجموعه 10KTF Gucci Grail همکاری بین گوچی و هنرمند دیجیتال واگمی-سان (10KTF) است. این مجموعه برای دارندگان ان‌اف‌تی‌های پروفایل تصویری (PFP) موجود و معتبر (مانند Bored Ape Yacht Club یا Cool Cats) طراحی شده است. واگمی-سان از مجموعه مد خود گوچی الهام گرفته تا آیتم‌هایی را خلق کند که دارندگان ان‌اف‌تی می‌توانند از آن‌ها برای تزئین ان‌اف‌تی‌های PFP موجود خود استفاده کنند.
 

صد سال آینده گوچی (The Next 100 Years of Gucci)

علاوه بر 10KTF Gucci Grail، گوچی همچنین مجموعه The Next 100 Years of Gucci (یک مجموعه ان‌اف‌تی هنری که توسط ۲۸ هنرمند با تأمل در گذشته، حال و آینده گوچی طراحی شده است) و SUPERPLASTIC:SUPERGUCCI (همکاری بین گوچی و سوپرپلاستیک که در آن ان‌اف‌تی‌ها برای مجسمه‌های سرامیکی ۸ اینچی قابل بازخرید بودند) را ضرب کرد.
دولچه و گابانا: مجموعه دی‌جی‌فمیلی (Dolce&Gabbana: DGFamily collection)
دولچه و گابانا مجموعه‌ای یادآور جعبه‌های جواهرات نمادین خود را عرضه کرد. هر ردیف از مجموعه Dolce&Gabbana: DGFamily مزایای عضویت مختلفی را ارائه می‌دهد. این مزایا با دسترسی به عضویت شروع شده و به رویدادهای مجازی و یک سفر خارج از سایت با تیم دولچه و گابانا ارتقا می‌یابد.
 

ان‌اف‌تی چیتو ایکس جیوانچی (Givenchy’s Chito x Givenchy NFT)

سایر برندهای لوکس مانند جیوانچی و مشارکت آن‌ها با برند استریت‌ویر این‌بی‌توئینرز (inBetweeners) نیز راه‌هایی برای استفاده از فناوری وب ۳ برای تقویت جوامع خود و ارائه مزایای انحصاری یا راه‌هایی برای مشارکت در ماموریت‌های بزرگ‌تر پیدا کرده‌اند. به عنوان مثال، تمام عواید حاصل از مجموعه ان‌اف‌تی Givenchy’s Chito x Givenchy به یک خیریه پاکسازی اقیانوس‌ها اهدا شد.

اشتراک گذاری:
کپی شد